مطالعه و تحلیل مقالات، جستجو در پایگاه‌های داده علمی، Scientific Writing

تایید شده
توضیحات

گیمیفیکیشن به معنای به‌کارگیری عناصر بازی در زمینه‌های غیر-بازی مانند آموزش پزشکی است. مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از روش‌های بازی‌محور می‌تواند انگیزه و مشارکت یادگیرندگان را افزایش دهد و نگهداشت بلندمدت دانش را ارتقا بخشد. این پروژه با انجام یک مرور روایی، تأثیر گیمیفیکیشن بر انگیزه و نگهداشت دانش دانشجویان در دوره‌های آموزش الکترونیکی پزشکی را بررسی می‌کند. در این بررسی، مطالعات تجربی و نظری مرتبط با گیمیفیکیشن در آموزش پزشکی جستجو شده و یافته‌های به‌دست‌آمده در قالب دسته‌بندی موضوعی تحلیل می‌شوند. تنها افرادی که سابقه نگارش مقاله داشته اند در طرح وارد می شوند

هدف اصلی

مرور و تحلیل شواهد موجود برای ارزیابی تأثیر گیمیفیکیشن بر انگیزه و نگهداشت دانش دانشجویان در آموزش الکترونیکی پزشکی.

اهداف فرعی

شناسایی و طبقه‌بندی مکانیزم‌های گیمیفیکیشن به‌کاررفته در آموزش پزشکی.

بررسی تأثیر گیمیفیکیشن بر جنبه‌های انگیزشی یادگیری (انگیزش درونی/برونی، هیجان و مشارکت).

بررسی تأثیر گیمیفیکیشن بر نگهداشت دانش در دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت.

تحلیل نظریه‌های انگیزشی مرتبط (نظیر نظریه خودتعیین‌کننده) و نحوه تقویت انگیزش دانش‌آموزان توسط مکانیزم‌های بازی.

ارائه توصیه‌های طراحی دوره‌های آموزش الکترونیکی پزشکی با استفاده از گیمیفیکیشن

ضرورت انجام

حفظ انگیزه یادگیری و تثبیت دانش در آموزش الکترونیکی پزشکی اهمیت ویژه‌ای دارد. گیمیفیکیشن به عنوان یک رویکرد آموزشی نوین نشان داده است که رضایت و انگیزه دانشجویان را بهبود می‌بخش و فرایند یادگیری را پویا می‌کند. با این حال، هنوز مرور جامعی در مورد اثر گیمیفیکیشن در آموزش پزشکی انجام نشده است. این پروژه، با یکپارچه‌سازی نتایج مطالعات مختلف از طریق مرور روایی، تصویر کامل‌تری از تأثیر آن بر انگیزش و یادگیری دانشجویان ارائه خواهد کرد.

نوآوری‌ها

تمرکز ویژه بر تأثیر گیمیفیکیشن بر انگیزش درونی یادگیرندگان و نگهداشت بلندمدت دانش.
تلفیق تئوری‌های انگیزشی (مانند نظریه خودتعیین‌کننده) با شواهد تجربی برای درک مکانیسم‌های اثرگذاری بازی‌سازی.

ارائه چارچوب مفهومی جدید برای طراحی دوره‌های بازی‌محور در آموزش پزشکی.

استفاده از مرور روایی (بدون ادغام آماری) برای تحلیل عمیق‌تر مفاهیم و تنوع رویکردها.

مرور مطالعات به‌روز و متنوع در حیطه آموزش الکترونیکی پزشکی برای شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های گیمیفیکیشن

حوزه‌های تخصصی
بازی وار سازی
کلمات کلیدی
اطلاعات زمانی
  • مدت زمان: 6 ماه
  • ساعت کار هفتگی: 10 ساعت
  • روزهای کاری:
    Warning: array_map(): Expected parameter 2 to be an array, null given in /home/scmedir/tavana/portal/projects/view.php on line 210

    Warning: implode(): Invalid arguments passed in /home/scmedir/tavana/portal/projects/view.php on line 211
اطلاعات تیم
  • حداقل تعداد اعضا: 4 نفر
  • حداکثر تعداد اعضا: 6 نفر
  • تعداد فعلی: 6 نفر
مهارت‌های مورد نیاز
مهارت سطح تعداد مورد نیاز تعداد تکمیل شده
مطالعه و تحلیل مقالات، جستجو در پایگاه‌های داده علمی، Scientific Writing حرفه‌ای 4
6/4

مطالعه و تحلیل مقالات، جستجو در پایگاه‌های داده علمی، Scientific Writing

مدیر پروژه
پارسا حسن آبادی
parsa.has@yahoo.com
اعضای تیم
فاطمه جوان
مطالعه و تحلیل مقالات، جستجو در پایگاه‌های داده علمی، Scientific Writing
سیما چوپان نژاد
مطالعه و تحلیل مقالات، جستجو در پایگاه‌های داده علمی، Scientific Writing
شیما آزادیان
مطالعه و تحلیل مقالات، جستجو در پایگاه‌های داده علمی، Scientific Writing
بهرام فدایی دولت
مطالعه و تحلیل مقالات، جستجو در پایگاه‌های داده علمی، Scientific Writing
امیرمحمد پارسانهاد
مطالعه و تحلیل مقالات، جستجو در پایگاه‌های داده علمی، Scientific Writing
زهرا کلهری
مطالعه و تحلیل مقالات، جستجو در پایگاه‌های داده علمی، Scientific Writing